Képességfejlesztés oldalnézetből

Időnként találkozom hitetlen emberekkel. Akik még nem hallottak a jobb agyféltekés rajztanfolyamról, nem ismerik a zenetanulás 4 napos módszerét, de még a villámolvasást sem.

Közben meg rengeteg időt és energiát áldozunk arra, hogy egy-egy képességet, készséget elsajátítsunk.  Sokat gondolkoztam, hogy miért nem terjednek el ezek a módszerek úgy, mint egy influenzavírus?  Nem lenne sokkal jobb, ha az általános iskolában megtanulnánk játszva 3-4 hangszeren művészi színvonalon játszani, tudnánk úgy rajzolni, mint egy utcai portrérajzoló, beszélnénk 3 idegen nyelvet, matematikából pedig nem jelentene gondot a differenciálszámítás (sem)?

Na és itt jönnek a szkeptikus barátaim...
hogy ezt nem lehet egyszerre mindet, mert az ember képtelen mindent befogadni, és különben is a matek vagy a zene olyan, amihez istenáldotta tehetség kell. Hát igen. Amit nem hiszünk, az nincs is. Vagy mégis?

Én is amolyan kételkedő vagyok. Csak a kételkedők azon alfajához tartozom, aki legalább utána jár ennek-annak, és utána mond véleményt.

Így tettem 2 éve, amikor elmentem egy zene tanfolyamra, ahol azt ígérték, hogy 4 nap alatt megértem a zenét, és még megtanulok gitáron és zongorán is játszani. Persze azt is ígérték, hogy ha nem tudják betartani az ígéretüket a zsozsót visszaperkálják.  Kell ennél több? Nekem nem. Elmentem hát a zene alapjainak a megértéséről szóló tanfolyamra. Én, akiről azt mondja mindenki, hogy botfülű. A hangszereket is csak messziről tiszteltem, és a zenészekre meg hatalmas csodálattal tekintettem. Már hogy egy-egy darab hangszerrel mire nem képesek.
Duncan Lorien

A tanfolyam részleteit most nem írom le, de elég az hozzá, hogy az első 10 percben leesett az állam, és 4 napig úgy is maradt. Megértettem, hogy miért nem tudtam én korábban zenét tanulni, no és persze magát a zenét is megértettem. Úgyhogy már csak a gyakorlásra kell rászánnom az időt, ha koncertezni szeretnék. De az most nem nagyon izgat.

Furcsa volt szembesülni a zenetanítás történetével, és azzal, hogy a tanítás módszere miképpen határozhatja meg azt, hogy a tanuló mire képes. Duncan Lorien, aki ezt a kurzust már 10 éve tartja hazánkban is, elmesélte, hogy alakult ki a modern nyugati zene tanításának a rendszere. Amint a folyamatba bepillantunk, láthatjuk, hogy miért is nehéz ez. De ezzel együtt kiderül az is, hogyan lehet könnyen zenét tanulni.  Ehhez semmiféle isteni tehetségre nincs szükség. Teljesen hétköznapi, normál gondolkodás és képesség elegendő ahhoz, hogy megtanuljunk zenélni.
Duncan Lorien kifejlesztett egy olyan módszert, amivel napi 10 percet kell gyakorolni csupán. Ezt fél éven keresztül. Az eredmény pedig az, hogy egy kis házi hangversenyt adhat a kitartó gyakorló.

Belátom, hogy ez az egész hihetetlennek tűnik. Hiszen évekig kell a normál oktatásban szenvedni a szolfézzsel meg skálázással ahhoz, hogy valaki valamirevaló tudásra szert tegyen. Akkor hogyan lehetne ezt „átugrani” és napi pár perces módszerre cserélni?  Belátom, hogy ezt az egészet sokan lehetetlennek tartják. És ezért sem terjednek el ezek a módszerek. Tehát nem azért, mert nem működnek, hanem azért, mert hihetetlennek tartjuk, és ezért meg sem ismerjük.

Szerencsére azért akadnak sokan hozzám hasonlóan, akik keresik ezeket a módszereket, és ki is próbálják.  Annak is örülök, hogy akik az ajánlásomra elmentek pl. a zene megértése tanfolyamra, azok kivétel nélkül megköszönték ezt, mert egy életre szóló élményt kaptak.

Azért merem ezt a szót használni, hogy életre szóló, mert aki megérti a zenét, és bepillantást nyer abba, hogy hogyan is lehet másképpen gondolkodni a zenéről, a tanulásról, az attól a pillanattól másképpen tekint a világra. Annak meg külön örültem, hogy sok zenész is akadt a részvevők között, és magamfajta "botfülű" is.

Mivel semmilyen anyagi érdekem nem kötődik ehhez a tanfolyamhoz, ezért bátran ajánlom mindenkinek, hogy fizessen be egy körre: Zenetanfolyam.hu
Duncan Lorien nem csak sokat tud a zenéről, de közben egy igazi szórakoztatóipar is :) Még a tolmácsolás sem vesz el abból az élményből, ami a képzés alatt ér bennünket.
Évente egy alkalommal jár nálunk, mert a világ minden kontinensén tart kurzusokat.  Érdemes ezt kihasználni. Május legelején lesz a képzés. Szóval senki ne mondja, hogy nem szóltam!

Aki pedig kíváncsi arra, hogy az emberi képességeket hogyan lehet könnyen és gyorsan kibontani, az keressen bennünket! Mert vagy tudunk jó információkat adni, vagy mi magunk segíteni.

Megjegyzések