A Forradalom


Kulturális Kreatívok - A Forradalom 1.0 (Fogel Frigyes dokumentum filmje)

Én is emailon kaptam a linket, miszerint vasárnap éjfélig ingyenesen lehet megnézni ezt a dokumentum filmet. Én a felén már túl vagyok és szerintem érdemes megnézni!

(időközben a film megtekintése és letöltése teljesen ingyenes lett)



Két dologgal gazdagodtam eddig: 

  1. Úgy tűnik tényleg nem vagyok/vagyunk egyedül :) azaz mások is cselekvő módon készülnek egy valódi kultúra váltásra.
  2. A kulturális kreatívok nem egy mozgalom, nem egy szervezet, hanem egy új kultúrának a születése. A közösségben, együttműködésben, fenntarthatóságban gondolkozók és cselekvők kultúrájának közössége.
Azt gondolom már csak azért is érdemes megnézni a filmet, mert rámutat arra, hogy attól, hogy nem szervezünk  mozgalmat, nem hozunk létre új szervezeteket, szövetségeket attól még lehet közös ügyünk, sőt cselekedhetünk nagyon hasonló értékek mentén, ezzel előidézve az egyre szükségszerűbbnek látszó kulturális evolúciós ugrást!

Ami viszont a legfontosabb vonulata a filmnek a cselekvő hozzáállás, mert szerintem nem ahhoz kell a bátorság, hogy tüntessünk valami ellen (hallom a tüntetéseken: "nem félünk, nem félünk"), hanem ahhoz, hogy cselekedjünk valami mellett, amiben hiszünk! Ezzel nem a tüntetőket akarom megbántani, mert van olyan helyzet amikor tüntetni kell! Megmutatni, hogy valamivel nem értünk egyet, azonban akkor is abban mérettetődünk meg, hogy amikor a tüntetésről haza megyünk mi az, amit teszünk azért, hogy jobb, élhetőbb, fenntarthatóbb legyen a társadalmunk.
A filmben mindehhez nagyon sok gyakorlati ötlet, kezdeményezés látható, amiből lehet meríteni a helyi cselekvésekhez!

Ha végignéztem jelentkezek egy hosszabb cikkel is!

Megjegyzések