A forradalom 2.0

Az előző cikkemben (A Forradalom) ígértem, hogy még jelentkezek ebben a témában és azóta sikerült megnéznem nekem is a filmet :) teljes terjedelemben (egyenlőre még szabadon lejátszható itt), sőt nagyon sok más hatás is ért azóta, így úgy éreztem mindenképp érdemes klaviatúrát ragadnom!



A lényeg amúgy nem változott, a film legfontosabb üzeneteihez képest::

  1. Nem vagyunk egyedül!
  2. Körülöttünk valóban egy társadalmi forradalom zajlik!
  3. Cselekedj egy jobb, élhetőbb, fenntarthatóbb világért és te is elősegítheted a kulturális evolúciós ugrást!
Persze most egy hosszabb elmélkedés következhetne arról, hogy miért gondolom, hogy az a nagyon sokféle egyéni, kisközösségi, civil kezdeményezés amivel egyre gyakrabban találkozunk (elegendő csak egy darabig figyelni a facebook üzenőfalat) miért sorolható a kulturális kreatívság gyűjtőnév alá, vagy mi a jelentősége, hogy besoroljuk abba, vagy miért gondolom azt, hogy ez egy társadalmi forradalom és, hogy ez elvezethet egy kultúra váltáshoz és, hogy miért nem tudok abban hinni, hogy politikai úton kell megváltoztatni a társadalmunkat...

Nos..., egyszerűen arra jutottam, hogy nekem ezeket a vitákat nem kell lefolytatnom! Nekem csak tenni kell a dolgom! 

Ha valakit érdekel mi is az én dolgom két honlapot javaslok megnézésre: inspi-racio.hu és a polyan.hu
Hiszek abban, hogy ez a két közösségi kezdeményezés hozzájárulhat a kultúraváltáshoz:
  1. Az Inspi-Ráció Egyesület azzal. hogy egyrészt egy új közösségi vállalkozási modellt hoz létre, ezzel megteremtve a lehetőségét egy új típusú szervezeti mintázatnak. Másrészt tudásunkat, tapasztalatainkat a képzések, szervezetfejlesztések, facilitálások, előadások során tovább is adjuk azoknak akik szintén jobbítani akarják a világot.
  2. A Polyán Egyesület pedig azzal, hogy egy természettel együttműködő, de mégis életképes gazdaságot hoz létre, ami együttműködik a faluval is amiben létezik. 
Annak aki pedig még a bizonyosságokat keresi, csak annyit tudok mondani: Ha nem hiszed, járj utána! Ebben is szívesen segítek, ha felteszed kérdéseidet megjegyzésben.

Amit azon túl, hogy teszem a dolgot fontosnak tartok, hogy minél több embernek kedvet csináljak a közösségért végzett cselekvéshez! 

Ezért most néhány ötlet arra, hogy TE mit tehetsz:
Az egyik legfontosabb lépés, hogy néhány apró változtatást tegyél a saját életedben, ehhez javaslom elolvasni Joós István: Kilátvány az Emberhez c. írását. Aki szintén forradalmat javasol nekünk :)

Csak, hogy értsd mire gondolok egy apróság, ami az én életemben működik: gyakori jelenség volt, hogy miközben valaki beszélt hozzám én a saját gondolataimmal voltam elfoglalva, azaz nem nagyon figyeltem a másikra. Miután ebből kisebb, nagyobb konfliktusaim származtak elhatároztam, hogy beépítek egy figyelmeztetést a tudatomba, ami nagyjából így hangzik: Figyelj, vagy ha nem tudsz figyelni, mond meg neki! Ez a gyakorlatban úgy történt, hogy elhatároztam, hogy figyelni fogok másokra, vagy ha nem tudok, akkor meg mondom neki, majd ezt követően megpróbáltam az ilyen helyzetekben emlékeztetni magam erre az elhatározásomra. Persze ez nem ment olyan könnyen, eleinte simán nem jutott az eszembe az elhatározásom, majd egyszer-kétszer mégis eszembe jutott. Aztán azt vettem észre, hogy ez egyre gyakoribbá vált, azaz az agyam társította a szituációhoz, a figyelmeztetést. Ma már nagyobb részt sikerül az elhatározásom szerint cselekedni!

Ha már itt tartunk és elolvastad a fentiekben belinkelt kiáltványt egy másik lehetőség a cselekvésekre, hogy csatlakozol számodra szimpatikus kezdeményezésekhez, részt veszel valamiben amiben tudsz hinni, hogy hozzájárul a társadalmi jóhoz.



Megjegyzések